torsdag den 28. november 2013

Kære forældre og kære unge piger - Pas på jer selv!


Jeg bliver ind imellem så rasende, især når jeg hører hvordan unge piger bliver taget ved næsen af lumre mænd ( ja - jeg generalisere, men det er altså mænd), der udgiver sig for at være fotografer for derefter at udsætte de unge håbefulde piger for diverse krænkelser.

Jeg bliver rasende over at nogen synes det er OK, at udnytte unge piger helt ned til 14-15 års alderens, naive håb om at blive fotomodeller, til at udsætte dem for selvbestaltede "lægeundersøgelser", forlange nøgenbilleder befamle dem osv.

Der er ingen professionelle fotografer med respekt for sig selv, der gør den slags.
Så kære piger: "Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det det med garanti også!"

Og til jer forældre: Pas på jeres piger - hvis de er i kontakt med fotografer, skal til casting, testshoot eller hvad de nu bliver indkaldt til, så tag med - men inden i kommer så langt så tag lige at undersøge hvem I har med at gøre.

Man kan komme langt med, at google vedkommende, tjek deres hjemmeside, referencer og forhør jer.
Tal med vedkommende, stil spørgsmål, vær kritisk.

Jeg bliver så rasende på pigernes vejen og ked af at der er nogen plattenslagere, der ødelægger det for andre reelle fotografer, her tænker jeg ikke så meget på mig selv -  men især på mine dygtige, reelle, ordentlige og helt igennem professionelle mandlige kolleger.

Linket her under er fra TV Midt vest fra i går hor to unge piger fra Holterbro er blevet krænket af en "fotograf". http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=30302

Tilbage sidder jeg med spørgsmålet:

Hvordan forhindre man den slags? skal vi ud i en eller anden certificering eller skal modelfotografer have en børneattest?

Hvad synes du?





Ingen kommentarer:

Send en kommentar