mandag den 23. marts 2015

Man skal ikke græde over spildt mælk - men juice er en anden sag!

Nogen gange skal man bare lige tænke sig om en ekstra gang, når man få gode ideer.
Det måtte jeg er kende da jeg liiige skulle prøve at lave en anden version af "Milk  Splash".

Måske kræver det lige en forklaring det der Milk Splash. Det handler om, at hælde, øse, kaste, smide mælk hen over en model - MANGE GANGE - sådan at man har en række billeder som så skal bruges til at lave et billede hvor det ser ud til at modellen er iført en kjole lavet af mælk.

Nysgerrig som jeg er skulle jeg naturligvis også prøve det og startede med mælk. Det gik meget godt og jeg fik en skøn højgravid kvinde med på ideen. Tror ikke der er andre, der har den slags graviditetsbilleder.




Så skulle vi naturligvis også prøve med kakaomælk. Det sviner noget mere og vi fandt da ud af at der er pænt meget sukker i kakao - for det klistrer ret meget. :-)



Hvis du følger linket her kan du se hvordan "milk splash" foregår:
https://www.facebook.com/video.php?v=10151823841991008&set=vb.21219996007&type=2&theater

og gulvet så sådan ud bag efter.




På et tidspunkt blev jeg spurgt om jeg ville lave en kalender for Team Rynkeby Nordjylland, der skulle bruges til at rejse penge til fordel for børnecancerfonden og her fik jeg, syntes jeg selv, den geniale idé at her skulle et af billederne naturligvis være et juicesplash billede.

Her ville det så have været rigtig godt, hvis jeg liiige havde tænkt mig om en ekstra gang. Det lykkedes rigtig godt med at få lavet kjolen, men hold op et svineri, gulv og loft ( min assistent fik lige kastet lidt for voldsomt en enkelt gang ) var sølet ind i juice - og der er rigtig meget frugt kød i Rynkebys juice, bare lige til info - for ikke at tale om hvor klistret hele lokalet og modellen var. Det tog et par timer at få fjernet ethvert spor af juice, men det lykkedes.
Det gør jeg nok ikke igen... med mindre Rynkeby Juice betaler mig for at lave det igen.




Og rækken af væsker og ideer ville ingen ende tage - så den ultimative udfordring var at lave det udendørs med vand - se det er jo væsentlig mere besværligt, for vand er jo som bekendt gennemsigtigt - men det lykkedes - jeg er dog ikke helt tilfreds endnu, så når det bliver lidt varmere i vejret så skal jeg prøve igen.



Og så må vi se hvad det næste kunne gå hen og blive - kaffe måske? den skal nok lige stå og køle lidt af først. ;-)

1 kommentar:

  1. Jeg vil da låne dit billede af "vandpigen" og bruge det som inspiration til et maleri. Hår og arme skal bare være i bevægelse, så tror jeg det bliver fantastisk.

    SvarSlet